PESTKI DYNI

Ogromne bogactwo kryją w sobie nasiona dyni. Każde z nich to istny skarb substancji biologicznych. W 45% składają się z wysokowartościowych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, niezbędnych do oddychania komórkowego, budowy ścian komórkowych, transportu cholesterolu, czynności gruczołów, dla skóry i błon śluzowych. Pestki dyni wspierają bezpośrednio witaminę D w procesie przemiany wapniowej, pomagają w przetworzeniu zawartych w dyni karotenów w cenną witaminę A. Nasiona dyni zawierają poza tym mnóstwo kwasów nukleinowych, które odmładzają i naprawiają komórki organizmu, zapewniają ich zdrowszy wzrost.

Lecznicze właściwości dyni:
- wzmacnia układ odpornościowy
- pobudza trawienie i odtruwa jelita
- zaopatruje organizm w witaminę D
- pomaga zredukować tkankę tłuszczową
- obniża poziom tłuszczów we krwi, odciąża trzustkę
- wzmacnia osłonki włókien nerwowych, działa uspokajająco
- działa moczopędnie, pomaga w dolegliwościach nerek i gruczołu krokowego

Znakomite przekąski z pestek dyni

Kto chce zachować sprawność i dobrą figurę, lub je odzyskać, powinien sięgać po pestki dyni. Małe płaskie nasiona zawierają prawie wszystkie mikroelementy, wiele witamin i wyjątkowo dużą ilość cennego, biologicznie aktywnego fosforu, niezbędnego do pozyskiwania energii komórek organizmu. Garść pestek dyni w samochodzie, na biurku, jako przekąska na drugie śniadanie czy wieczorem przed telewizorem to zwyczaj godny polecenia. Małe nasiona wprost pękają od bogactwa białka, cennych kwasów tłuszczowych i odmładzających kwasów nukleinowych.

Dlaczego warto jeść pestki dyni lub spożywać olej z pestek dyni ? Jakie właściwości ma dynia?

Dynia zawiera wiele witamin z grupy B: B1, B2, PP, a także witaminę C. Dynia jest bogata w błonnik, wapń, żelazo, fosfor i magnez. Pestki dyni zawierają dobroczynny olej z fitosterolami i nienasyconymi kwasami tłuszczowymi. To dlatego są zalecane osobom z miażdżycą i zbyt wysokim złym cholesterolem. Im ciemniejszy miąższ owocu tym więcej ma witamin, a także karotenu, który poprawia koloryt skóry. Dynia wspomaga pracę serca i układu trawiennego, poprawia też wzrok.

Dynia jest owocem niskokalorycznym, 100 g to ok. 30 kcal. Ma także właściwości moczopędne, korzystnie działa na nerki oraz pęcherz. Warto jeść pestki dyni na przekąskę zamiast słodyczy lub produktów mącznych.

W serwisie Fit.pl czytamy, że dynia może również zapobiec prostacie. Warto zatem podsunąć owoc i jego pestki partnerowi. Zapobiegają rozrostowi i zapaleniu gruczołu krokowego.

Pestki dyni powinny jeść również osoby, u których wykryto glistę ludzką lub tasiemca.

Oprócz właściwości zdrowotnych dynia wpływa także na urodę, ponieważ pomaga w zwalczaniu trądziku. To dzięki zawartości cynku w jej miąższu.

Źródło informacji:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Dynia

http://www.dbamorodzine.pl/artykuly_warzywa.htm

http://www.biol.uni.wroc.pl

http://www.se.pl/kobieta/zdrowie-kosmetyki/pestki-dyni-co-zawieraja-jakie-maja-wlasciwosci-jak-dynia-wplywa-na-zdrowie-i-urode_204842.html

http://pasozyty.net

smacznadynia.pl
© Eko-Dok Consulting, wszelkie prawa zastrzeżone. Powered by Viola © Grupa Webg.